Breaking News
 |  | 

Zdrowie

Zdrowe ciasto warzywne

img-responsive

Słysząc ciasto od razu pojawia nam się w głowie obraz słodkich wypieków. Sernik, szarlotka, babka czy ciasto z owocami. Niewiele osób próbowało przygotować ciasto z warzyw. Ostatnio popularność zyskuje ciasto marchewkowe, a to dopiero początek przygody. Warzywa, jak każdy wie są bardzo zdrowe, niezależnie od formy ich podania, powinniśmy codziennie zjadać dość dużą ich porcję, aby nasz organizm otrzymywał niezbędną do prawidłowego funkcjonowania ilość witamin i minerałów. Zwłaszcza w przypadku dzieci jest nam trudno przemycić poszczególne warzywa w codziennej diecie. Dlatego, dobrym sposobem jest przygotowanie warzywnego ciasta, które można podać zamiast deseru, zabrać na lunch do pracy, czy spakować dziecku jako drugie śniadanie do szkoły. Będzie też idealne jako przekąska na letnim pikniku, a jego przygotowanie zajmie tylko chwilę. Masz ogród i hodujesz warzywa? Polecamy zdrowe ciasto warzywne.

Składniki:

– 2 duże marchewki
– 3 średniej wielkości ziemniaki
– 2 małe pory
– 1/2 główki kapusty włoskiej
– 1 czerwona papryka
– pęczek natki pietruszki
– 5 jajek
– 60 ml mleka 3,2%
– 40 ml oliwy z oliwek
– szczypta soli
– szczypta czarnego pieprzu ziarnistego
– 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
– 140 g mąki tortowej
– 50 g startego żółtego sera
– czarny sezam

Przygotowanie:

1). Marchewki obrać i zetrzeć do miski na tarce o grubych oczkach.
2). Ziemniaki obrać, umyć i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać do marchewki.
3). Pory umyć, pokroić w plasterki i dodać do miski.
4). Kapustę drobno poszatkować, dodać do warzyw.
5). Paprykę umyć pod bieżącą wodą, usunąć gniazdo nasienne, pokroić w kostkę i również dodać do miski.
6). Liście natki pietruszki oderwać od łodyg i poszatkować. Dodać do warzyw.
7). Wszystkie warzywa wymieszać razem.
8). Do osobnej miski wbić pięć jajek.
9). Dodać mleko i oliwą z oliwek. Wymieszać do połączenia.
10). Dodać sól i świeżo zmielony pieprz oraz proszek do pieczenia. Wymieszać.
11). Dodawać mąkę małymi partiami i wyrabiać ciasto, przy użyciu miksera lub rózgi.
12). Ciasto przelać do warzyw i dokładnie wymieszać.
13). Blachę wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy warzywa wymieszać z ciastem i wyrównujemy szpatułką.
14). Piekarnik rozgrzewamy do 180°C, wkładamy ciasto na 30 min. Wyciągamy, posypujemy startym serem i sezamem. Ponownie wkładamy do piekarnika na 20 min. Wyciągamy, pozostawiamy do ostudzenia. Kroimy na kawałki.

Ciasto warzywne można podawać z różnymi sosami np. sosem czosnkowym, barbecue czy po prostu polane keczupem.
Najlepiej smakuje na zimno, można je również podgrzać w piekarniku lub kuchence mikrofalowej.

Tags
zdrowe-ciasto-warzywne

ABOUT THE AUTHOR