Breaking News
 |  | 

Zdrowie

Proste wskazówki, jak pokonać zaparcia.

img-responsive

O zaparciach mówimy wtedy, gdy częstotliwość wypróżnień jest mniejsza niż trzy razy w tygodniu lub gdy są one twarde, lub gdy wypróżnienie jest niepełne, trudne lub bolesne. Zaparcia są spowodowane albo spowolnieniem czasu tranzytu, albo trudnościami w wypróżnianiu. W obu przypadkach może to prowadzić do pogorszenia jakości życia. Zaparcia znacznie częściej wynikają z trybu życia (zbyt siedzący i z dużą ilością stresu) niż z patologii organicznej. Przed rozpoczęciem leczenia zaparć, ważne jest, aby wykluczyć przyczyny organiczne, takie jak rak jelita grubego, niedoczynność tarczycy, skutki uboczne leków, itp.

Zaparcia są raczej problemem dyskomfortu i z pewnością nie są śmiertelne. Dlatego tak ważne jest poznanie przyczyn, aby leczyć je jak najskuteczniej. Poprzez zastosowanie pewnych prostych gestów możesz już teraz poprawić swój tranzyt. Oto kilka łatwych do zastosowania zaleceń.

  1. Jedzenie: 30g błonnika dziennie i jogurt.
    Dieta musi być bogata w błonnik, dlatego należy preferować świeże owoce i warzywa, zboża, suszone owoce (morele, śliwki itp.) oraz jogurty ze względu na zawartość kwasu mlekowego. Dieta ta, bogatsza w błonnik, w połączeniu z ograniczeniem spożycia produktów mięsnych, zwiększy objętość stolca, a tym samym pobudzi motorykę jelit.
  2. Napoje: 2l / dzień.
    Idealnym sposobem na rozpoczęcie dnia jest wypicie dużej szklanki wody na pusty żołądek. Następnie należy pić przez cały dzień, aby osiągnąć 2 litry. Woda wzbogacona magnezem ma dodatkowo korzystne działanie.
  3. Aktywność fizyczna: 30 minut dziennie.
    Im bardziej jesteś aktywny, tym mniej leniwe będą twoje jelita. Preferowane są zajęcia fizyczne wykorzystujące oddychanie brzuszne, takie jak joga i pilates. Jeśli nie jesteś wysportowany, możesz zacząć od 30-minutowego spaceru dziennie (wkrótce Ci się to uda) i zmuszania się do chodzenia po schodach zamiast windą.

Musisz być cierpliwy, ponieważ dostosowanie stylu życia wymaga czasu, ale nie powinieneś zniechęcać się zbyt szybko i rzucać się w ekstremalne rozwiązania, które mogą być szkodliwe w dłuższej perspektywie, a nawet prowadzić do cykli naprzemiennych zaparć i biegunek.

Tags
proste-wskazowki-jak-pokonac-zaparcia

ABOUT THE AUTHOR